Lecțiile de înot: cât timp durează dobândirea unei abilități de supraviețuire?

Distribuie

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Înainte de a fi un sport, înotul este o abilitate pe care, ideal, cât mai mulți oameni ar trebui să o dobândească din primii ani ai vieții. Fie că suntem în vacanță la mare sau lângă un râu, ori într-un resort cu piscină, apropierea de apă ne provoacă, instinctiv, dorința de a ne simți în siguranță.

 

Fie că luăm primele lecții de la cei apropiați, ori alegem de la început un abonament la un club de înot, cu un antrenor experimentat, această abilitate are particularități care fac ca înotul să necesite mai mult timp de învățare.

 

Față de cele mai multe activități sportive sau recreaționale, înotul se desfășoară într-un mediu total diferit. În apă, trecem în starea cea mai apropiată de imponderabilitate, astfel că reperele noastre obișnuite (ca de exemplu, pământul sub picioare ori pereții din jur) se schimbă complet.

Următoarea provocare, poate cea mai mare, o reprezintă respirația. Teama de a nu avea destul aer ori de a nu ne menține la suprafață, teama de a fi mult timp scufundați – toate acestea pot genera o frică față de apă suficient de puternică, încât să refuzăm apropierea de mal sau de marginea piscinei.

Cursurile de înot, atât pentru copii cât și pentru adulți, sunt structurate în așa fel încât abordează treptat fiecare aspect și oferă timp fiecărui cursant să dezvolte, pe rând, micro-abilitățile necesare pentru dobândirea confortului și încrederii în apă, precondițiile necesare pentru înot.

Și aici, la fel ca în toate celelalte activități, consistența este cheia. Un curs de 4 ședințe este un început bun, dar o aprofundare a abilității de a înota necesită păstrarea unei frecvențe de 2 sau 3 ore pe săptămână, pe o perioadă mai lungă. Vacanțele, mai ales în cazul celor mici, sunt un prilej foarte bun de a continua cursurile de înot, de a transforma antrenamentele într-un program constant, cu repere stabile pentru copil și cu ocazii de socializare și distracție.

 

Timpul necesar fiecăruia pentru a învața să înoate depinde de condițiile preexistente cursurilor (precum teama de apă ori trauma în urma unui incident trăit sau observat), de înțelegerea că nu există o scurtătură pentru învățare și de răbdarea de a vedea progresul. De cele mai multe ori, acesta pare că este brusc, când cursantul descoperă într-o zi că intră în apă cu încredere și bucurie. Dar acest succes este suma ședințelor în care părea că nu se întâmplă nimic, că acesta doar plutea, că doar exersa la nesfârșit respirația ori se juca.

 

Flotabilitatea, menținerea capului în apă pe durata exercițiilor, respirația corectă, mișcările de brațe și de picioare executate eficient, toate acestea necesită timp, se dobândesc prin multe repetări și o prezență constantă în apă. Indiferent de vârstă, cursurile de înot reprezintă o ușă deschisă către încrederea că oricând vom fi lângă apă, ne vom simți în siguranță.

Pentru părinți, un copil care se simte bine în apă, știe să înoate și să se bucure de valuri sau piscină, reprezintă o grijă în minus, atât în momentele petrecute împreună, dar și pe termen lung, când copilul se va afla singur în apă. Pentru că, așa cum spuneam la început, înotul este în primul rând o abilitate de supraviețuire.

 

Distribuie

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook

Postări similare

0723 047 523
Programarile se efectueaza doar telefonic. Va multumim!Alege locatia
+